zondag 26 januari 2014

Feeling down?

Iedereen voelt zich wel eens een dagje niet zo prettig als normaal. Oke... soms iets langer dan één dagje, je krijgt bijvoorbeeld een cijfer terug van een vak waar je heel goed voor geleerd hebt maar het blijkt toch minder te zijn gegaan dan je verwacht had, of je hebt ruzie met vrienden/ouders of gewoon iets heel anders. Het belangrijkste is om gewoon positief te blijven, en ja dat is meestal precies het probleem daarom heb ik een lijstje gemaakt van de dingen die ik leuk vind om te doen en waardoor ik me vaak beter ga voelen wanneer ik een slechte dag heb.


- Kijk je favoriete feel good movie of het nou een Disneyfilm, Twilight, The Notebook of een andere film is, doe wat goed voelt!
- Bel/Sms/Praat/Skype/App met iemand die je blij maakt, je zal verstelt staan hoe goed het is om met iemand te praten, probeer niet te verbergen dat je je niet prettig voelt, maar praat erover, dit lucht vaak enorm op. Heb je niemand om mee te praten? Zoek dan bijvoorbeeld een oud schrift en gebruik het als dagboek, je kunt er alles in kwijt en je hoeft niet perse elke dag te schrijven, maar gewoon wanneer jij dat wilt.
- Zet thee of maak warme chocolademelk, of pak gewoon wat je lekker vindt. Voedsel helpt!
- Ga op Tumblr en zoek naar positieve quotes, heb je geen Tumblr? Google dan gewoon!



- Ga bewegen, laat alle negatieve energie uit je lichaam. Je kunt bijvoorbeeld hardlopen, fietsen, boksen, doe wat goed voelt!
- Zet muziek aan (het liefst hard)die je doet denken aan positieve dingen, het is bewezen dat muziek mensen opvrolijkt. Tip: zoek op spotify een leuke afspeellijst op.
- Neem een lekker warm bad of een douche, samen met je favoriete tijdschriften of je mobiel genieten van de warmte, dit helpt je lichaam te ontspannen.


Dit waren de tips die ik had voor jullie. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en veel sterkte!

Xxx- Daniëlle





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten